Részlet a Pedagógiai programból:
Az iskolai házi feladat adásának korlátai
A házi feladatokra vonatkozó pedagógiai kérdéseket az iskolavezetés és a tantestület egységes pedagógiai rendszerbe foglalta.
A házi feladatok célja:
- erősíteni kívánjuk az órákon megtanultakat.
- fejleszteni akarjuk adott témában a tanulók különféle készségeit.
- az új anyagot, ismereteket kívánjuk a feladattal előkészíteni.
A feladatadás gyakorisága:
- minden egyes tanítási órához kapcsolódóan adható.
- nagyobb terjedelmű írásbeli munkát hosszabb intervallumra ajánlatos tervezni.
- hét végére a pénteki házi feladaton túl és a tanítási szünetekre kötelező jelleggel nem adható.
A feladatadás mennyisége:
Az önállóan végzett írásbeli és szóbeli munka időtartama az életkor szerint változik.
- osztály 40 perc
- osztály 60 perc
3-4. osztály 80 perc
5-8. osztály 100 v. 120 perc
A tantárgyak, modulok órarendjének kialakításakor törekszünk a minden napi arányos terhelésre.
Az eltérő egyéni adottságokra épített képességek fejlesztését, differenciált házi feladattal valósítjuk meg.
A házi feladat ellenőrzésére
A napköziben:
1-2. osztályban mennyiségi és minőségi ellenőrzés létszámtól függően,
3-4. osztályban mennyiségi és nem minden feladatban minőségi.
Az otthoni ellenőrzés a szülő feladata és kötelessége.
A tanár és a tanító minden házi feladatot ellenőriz a saját módszerei szerint.